Fastighetsjätten Castellum väljer Accessy

”Målet är att ansluta 75 procent av våra entréer under 2022”

Varje dag går 250 000 personer till jobbet i Castellums lokaler. Under det kommande året kommer merparten av dem att öppna dörrarna med Accessy.

– Vi vill förenkla för våra kunder och deras medarbetare. Därför har vi bland annat utvecklat en app där Accessy är en viktig del, med digital dörröppning och tillfälliga accesser till konferensrum, säger Malin Eixmann, strategic project manager på Castellum.

Accessys tjänster för att öppna dörrar med mobilen finns redan i fler än 50 av Castellums fastigheter samt i deras coworking-arenor United Spaces. Nyligen gjordes en integration mot Aptus passersystem i 40 fastigheter, med drygt 400 dörrar i Göteborg. Målet är att tre fjärdedelar av alla Castellums entréer ska kunna öppnas med Accessy innan året är slut.

– Vi ville ha ett system för digital dörröppning och med Accessy kan vi implementera tjänsten mot befintliga passersystem utan nya investeringar. Det blir kostnadseffektivt när vi skalar upp det i större volym, säger Malin Eixmann på Castellum.

Dessutom är Accessys tjänst enkel att installera, även för ett stort och mångfacetterat företag som Castellum.

– Vi har många olika tekniska plattformar i våra fastigheter och en komplex miljö med alla befintliga passersystem. Att kunna ansluta dem till en molntjänst är en anledning till att vi valt att arbeta med Accessy.

Förutom att hyresgäster och deras medarbetare får en förenklad vardag genom att använda mobilen för att låsa upp dörrar, ser Castellum flera fördelar med att använda sig av Accessys system.

– Med fjärröppning kan vi enkelt ta emot en leverans eller besökare. Vi får en minskad administration när vi undviker fysisk nyckelhantering och kontroll på våra digitala accesser.

Hur tror du att tjänster som Accessy kommer att påverka fastighetsbranschen i stort?

– Det här är en förändring som pågår i hela fastighetsbranschen, som går från traditionella till flexibla lokaler. Castellum vill erbjuda tjänster som förenklar arbetslivet för våra hyresgäster och deras medarbetare. Vi har bland annat utvecklat en app där Accessy är en viktig del, eftersom digital dörröppning ska få medarbetarna att använda appen varje dag. Det ger oss en möjlighet att nå och skapa en relation till de 250 000 personer som går till jobbet i våra lokaler.

Accessy Portal

Nytt utseende på appen och uppdaterad portal

Vi arbetar hela tiden för att förbättra användarupplevelsen och funktionaliteten på våra tjänster. Här är senaste nytt.

Appen:

  • Lättare att hitta dina accesser till utrymmen – nu får du förslag på vilka du använt senast, vilka dina favoriter är och vilka du använder mest.
  • Möjlighet att addera favoriter redan i startvyn.
  • Tydligare ”svajpa för att öppna”-vy.
  • Animerade tips på hur du kommer igång och generell info om Accessy finns nu i startvyn.

Portalen:

  • Sedan en tid tillbaka går det att lägga till accessgrupper redan när du skapar inbjudningar. På så sätt får de inbjudna access direkt när de tackat ja.
  • Nu finns det flikar i detaljvyn för enklare navigering.
  • Vi har utökat och förbättrat möjligheterna till bildredigering.
  • Sökfunktionen och filtreringsfunktionen har förbättrats.
  • Översikten har blivit smidigare och uppladdningarna går nu snabbare.
  • Nu är det mycket smidigare att skapa tillgångar (utrymmen). Det är bara att namnge och tilldela en operation (Öppna dörr).

För mer information, vänligen kontakta:

Håkan Eriksson

VD

Accessy AB

Telefon: 070-567 89 89

E-post: hakan@accessy.se